RÓLUNK

2004

A Jet-Stream Kft-t 2004-ben alapítottuk, és Magyarország első igazi kisgépes cége előtt tisztelegve vette fel a JetStream nevet. Elődcégünknek tekinthető – bár nem minden tekintetben – a MübAir Kft, mely 1998-ban alakult; így cégünk szakmai háttere immár több mint 15 éves, bár jobban szeretjük magunkat “csak” 10 évesnek feltüntetni. Cégünk 2004-ben a tököli repülőtér újranyitása során a nagy hangárba költözött, mely megfelelő alapot jelentett a megerősödésre és cégünk megismertetésére. A kezdetektől egy cél lebegett szemünk előtt, új standardet alapítani a magyarországi repülés történetében: karbantartás és üzemben tartás nyugati szinten és megfizethető árakon. A repülőgép tulajdonosok általában szeretik, ha a gépük „teljes ellátást” kap: karbantartás, javítás, papírok és státuszok figyelése, valamint lehetőség szerint minél több „munka” szerzése a gépre úgy hogy a kapcsolódó szolgáltatásokkal is a JetStream foglalkozik: járat előkészítés/tervezés, földi kiszolgálás, kommunikáció, stb. Ez a felfogás egyértelműen mutatja cégünk folyamatos fejlődés iránti igényét és a felügyelt gépek számának növekedését.

2006

Cégünk először 2006-ban alakult át, ekkor sok új kolléga csatlakozott és fiatalos lendülettel kezdtük az új korszakot. Ebben az évben csatlakozott hozzánk az első felügyelt turbo-prop típus is: SMG-92; illetve a következő években lefektettük a kereskedelmi repülés alapjait, és az alábbi flottát felügyeltük: Beechcraft King Air B-200, Britten Norman BN-2, Cessna C-402, Cessna C-421, Piper Pa-46, C-100/200 széria, stb…

 

2007

2007-ben a King Air-t eladták és a tulajdonos egy vadonatúj Hawker 400XP beszerzése mellett döntött. A magyar lajstromozás során cégünk Műszaki Vezetője elvégezte a típus karbantartásához szükséges gyári tanfolyamot is, mely mérföldkövet jelent nemcsak a mi életünkben, de a későbbiek során a magyarországi kisgépes repülés történetében is: létrehoztuk az első céget mely business jet kategóriájú repülőgép karbantartására jogosítottá vált. Kereskedelmi repülési operációnk is erősödött és BN-2 gépünk is folyamatosan rótta Európa egét. Az év folyamán lehetőségünk adódott, hogy a teljes európai SMG-92 flotta kizárólagos karbantartójává váljunk, és ezen túl még a legnagyobb hazai repülőiskola komplett flottája is átkerült hozzánk.

 

2008

A 2008-as év a jet-eknél jelentett igazi áttörést, csatlakozott hozzánk egy Cessna C-500 Citation I típusú „light jet” és egy Hakwer Bae-125-800XP típusú „midsize jet” is. Mindeközben átléptük a bűvös éves 100-as határt  karbantartási megrendelések esetében is, és e mellé karbantartási jogotszereztünk a Hakwer 800-as típusra, a JT-15, M-601 és PT-6-os hajtóművekre is. Kereskedelmi operációnkban 2 új jogosítás is ekkor kapott jóváhagyást: RVSM – csökkentett függőleges elkülönítésű légtér használatának joga, hogy igazán magasan és zökkenőmentes repülhessünk, DGR – veszélyes áruszállítás, mellyel a magyar radioaktív gyógyszerészeti izotópokat szállítjuk a környező országokba.

2009

2009-ben 2 pilótánk elment tőlünk és a „nagygépes” világban helyezkedett el, valamint a Hawker 800-as gépünk is eladásra került. Októberben sikeres EASA-auditot tettünk: az országban első kisgépes cégként komplex vizsgálatot kaptunk a karbantartás, üzemben tartás és folyamatos légi alkalmasság fenntartást is górcső alá vették a nemzetközi ellenőrző stáb tagjai.

 

2010

2010-ben kereskedelmi flottánk tovább gyarapodott egy cargo-ajtóval felszerelt Piper Pa-31 típusú géppel, mely által új területek nyíltak meg cégünk előtt. Az év folyamán további fejlődésként átköltöztünk a tököli repülőtéren belül egy vadonatúj irodába és egy teljesen a JetStream-re szabottan átalakított bunker hangárba is. Ez évben a legmodernebb technikát felvonultató Cirrus repülőgépcsalád üzemben tartásával és karbantartásával bővültünk, melyhez számos training-en vettük részt a gyártó bevonásával.

 

2011

2011-ben elvégeztük német partnerünk hathatós segítségével az év elején csatlakozott Cessna C-650 Citation III típusú gépünk legmélyebb szintű karbantartását is, mely alapjaiban változtatta meg a JetStream fejlődésének irányát. Ez év végén a tulajdonosok közös akaratának megfelelően a JetStream két külön céggé vált, melyből csak az egyik foglalkozik ezentúl repüléssel.

 

2012

A jogi lépések befejezése után 2012-ben átköltöztünk Magyarország legmodernebb repülőterére. A Kiskunlacházi repülőtér a tulajdonosnak köszönhetően dinamikusan fejlődik és a térség meghatározó szereplőjévé szeretne válni rövidesen. Ebben ez évben további előrelépésként a vadonatúj hangárt sikerült megtöltenünk „élettel” és szerencsére komoly egyeztetést igényel a több mint 1000m2-es létesítményünk időbeosztása, hogy az egymotoros kisgépektől a business jet-ekig mindenki elégedettségét szem előtt tartva a legmagasabb szinten gondoskodjunk a ránk bízott repülőgépekről. Nem lenne teljes a kép, ha nem említenénk meg, hogy kereskedelmi operációnk idén várhatóan túlszárnyalja az 1000 repült órát, mely szintén páratlan. Az áldozatos munkánk kezdi meghozni gyümölcsét és folyamatosak a megkeresések egyre több és nagyobb gépekkel kapcsolatban, míg a kisebb kategóriában is őrizzük piaci pozíciónkat. “From single engine piston to multi-engine turbine” A Jet-Stream Kft mindent elkövet, hogy szolgáltatásait folyamatosan a legmagasabb szinten nyújtsa az egymotoros kisgépektől a több-hajtóműves jetekig. Ennek érdekében rendszeresen szervezünk belső és külső képzéseket, és keressük a további fejlődés irányát, hogy jelenlegi és leendő partnereink megelégedettsége töretlen maradjon.

 

2021

2021-ben a repülőgép karbantartó és charter üzletágak két vállalatba kerültek szétválasztásra, a Jet-Stream Kft mint karbantartó vállalat működik tovább és a Jet Stream Charter Kft mint üzembentartó vállalat.